Vessem 1 - Steensel 12 - 2

Roel Sterken1-1
Lars van Heijst2-2

Louis van Diessen

Hoewel Vessem de laatste weken geen geoliede machine is, was de thuisclub toch licht favoriet bij de wedstrijd Vessem tegen Steensel. Het spel speelde zich het eerste kwartier voornamelijk af op het middenveld. Er waren in deze fase geen echt gevaarlijke kansen. De eerste plaagstoot kwam van Steensel maar het schot vanaf de 16 meter lijn had te weinig kracht en was daardoor houdbaar voor keeper Marijn van Rooy. Het eerste gevaar van Vessem kwam 5 minuten later. Een diepe bal op Louis van Diessen werd door hem hard over het doel geschoten. Uw verslaggever hoefde pas 10 minuten voor rust zijn notitieblokje weer uit de achterzak te halen. Een korte corner werd voorgezet en Louis van Diessen schoot de bal met een volley net over de kruising. 5 Minuten voor rust kwam Steensel op een 0 - 1 voorsprong. Vanaf links kwam de bal voor het doel en voor de voeten van Roel Menting. Hij schoot met een prachtige volley de bal onhoudbaar in de linker bovenhoek. Het antwoord van Roel Sterken kwam 5 minuten later. Sterken kwam op de 16 meter in balbezit, omspeelde een tegenstander en krulde de bal in de rechter benedenhoek. Ruststand 1 - 1. De thee was niet de olie die de machine in gang zou brengen. Het eerste echte gevaar kwam pas in de 20e minuut. Een voorzet van Vessem op rechts werd door Merijn van Ham net over het doel gekopt. Een minuut later was het dezelfde Van Ham die zich vrij speelde op de 16e en laag op doel schoot. Keeper Jordy van Dooren wist de bal uit het doel te houden. Vessem voerde de druk op in het laatste kwartier. Toch was het Marijn van de Ven die de 1 - 2 maakte. Als een duvel uit een doosje scoorde hij vanaf de 5 meter lijn. De gelijkmaker voor Vessem kwam in de 45e minuut na 2 corners. De eerste corner werd door keeper Van Dooren opnieuw tot corner verwerkt. De tweede werd onhoudbaar ingekopt door Lars van Heijst. 2 - 2. Een verdiende gelijkmaker ondanks dat de Vessemse motor nooit echt op volle toeren kwam.