Vessem 1 - Hoogeloon 12 - 3

Frans van Diessen2-2

Een najaarszonnetje, een mooi bespeelbaar veld, een derby enkele honderden toeschouwers en twee clubs die beide de ambitie hebben om een prijs te pakken; Vessem - Hoogeloon. Hoogeloon liet al aan de beginfase zien dat het was gekomen om punten te pakken. Het eerste gevaar was voor van Van der Heijden. Zijn schot ging echter hoog over. Ook de tegenstoot van Vessem via een voorzet van rechts was te ver voor Jaap van Diessen om succesvol te zijn. Het schot aan de andere kant van Sam de Laat werd gepakt door doelman Marijn van Rooij. Diezelfde van Rooij was niet in staat om in de 15e minuut de penalty van Hoogeloon, genomen door Yanick Sol, te pakken. 0-1. Hoogeloon zakte daarna geenszins terug. Toch kwam Vessem gelukkig aan de gelijkmaker. Jaap van Diessen schoot met links voor het doel. De bal werd door iedereen van Vessem gemist en door een verdediger van Hoogeloon aangeraakt, waardoor keeper Jesse Lamers niet in staat was de bal uit het doel te houden 1 - 1. Vlak voor de rust kreeg Hoogeloon wederom een penalty. In de 45e minuut was het dezelfde Yanick Sol die deze verzilverde. 1 - 2. Direct na de thee kwam Vessem goed uit de startblokken. Vanuit een scrimmage kwam de bal voor de voeten van Frans van Diessen en zijn gekraakt schot trof doel. 2 - 2. In de 57e minuut kwam Sjoerd de Laat oog in oog staan met de doelman van Vessem . Hij schoot maar met een schitterende reflex werkte Marijn van Rooij de bal uit het doel. 5 Minuten later kwam het gevaar van Vessem. Een voorzet werd door iedereen gemist en ging rakelings naast de paal. Het publiek hoefde zich in deze fase niet te vervelen. In de 67e minuut kwam een voorzet vanaf links voor het doel langs. Van der Heijden van de gasten scoorde hieruit met een prachtige volley de 2 - 3. Een kwartier voor het einde was doelman Lamers verblind door een hoge voorzet van Merijn van Ham. De bal belandde via de binnenkant van de paal weer terug voor het doel. De defensie van Hoogeloon wist de bal weg te werken. Vessem bleef drukken. Een vrije trap vanaf links door Thomas Maas werd mooi in de hoek geschoten, maar even zo goed verwerkt door doelman Lamers. Aan de andere zijde was Niek van den Broek gevaarlijk. Maar ook de goalie van Vessem demonsteerde zijn kwaliteiten. Verwoedde pogingen van Vessem leidde niet tot een wijziging van de stand. Eindstand 2-3.