H.M.V.V. 1 - Vessem 11 - 3

Marijn van Rooij0-1
Jarno Olislagers1-2

Al in het begin van de wedstrijd werd duidelijk dat HMVV de gasten uit Vessem liet komen. Verder dan de middellijn kwam de ploeg uit Hooge Mierde niet als Vessem in balbezit was. Counteren dus zou je verwachten. Maar Vessem kwam in de begin fase al snel tot een doelpunt. De vrije trap van Thomas Maas werd door doelman Voets nog net tot corner verwerkt, maar de volgende aanval was het Louis van Diessen die doorzette en door dezelfde Voets onreglementair ten val gebracht binnen de 16. Penalty dus. De keeper van Vessem Marijn van Rooy scoorde uit deze penalty. 5 Minuten later was er weer een doelpunt. De goed oplettende spits Jaap van Diessen wist de bal vlak bij het doel achter de doellijn tussen de doelpalen te werken. Scheidrechter Ophey zag hier echter een buitenspelgoal. Het was tot aan de 30e minuut eenrichtingsverkeer. Een vrije trap van de thuisploeg werd mooi in de bovenhoek gekopt door Castelijns, maar nog beter verwerkt door sluitpost Van Rooy. Vlak voor de thee was het wederom Thomas Castelijns met een gekruist schot, maar ook deze poging werd onschadelijk gemaakt door door Marijn van Rooy. De eerste grote kans in de tweede helft was voor Jop de Laat van Vessem. Zijn schot werd tot hoekschop verwerkt door doelman Voets. De 1-1 kwam van de voet van Willem van Gisbergen. De bal werd van rechts naar links gespeeld en daarna weer naar rechts. Van Gisbergen schoot hard en laag in. De volgende aanval van Vessem. Een hard schot van Louis van Diessen ging net over de kruising. De druk van Vessem werd opgevoerd wat resulteerde in een schot van Frans van Diessen. Toch was HMVV ook zeer gevaarlijk. Een vrije kans werd hoog over het doel geschoten. Ook de goeie acties van Floran Veerman en Sven Spooren brachten niet het doelpunt voor de ploeg uit Hooge Mierde. Uiteindelijk was het Vessem dat uit een hoekschop scoorde. The man of the match van vorige week Jarno Olislagers solliciteerde met zijn kopbal wederom nadrukkelijk naar deze titel. 1-2. De kers op deze overwinningstaart werd door Jaap van Diessen gelegd. Eindstand 1 - 3.