Vessem 1 - S.D.O. '39 11 - 1

Louis van Diessen1-1

Jarno Olislagers

De wedstrijd Vessem-SDO werd door het Eindhovens dagblad bestempeld als wedstrijd van de week. Waarschijnlijk niet vanwege de belangen van de wedstrijd, maar vanwege het beperkte aantal wedstrijden deze zondag. Dit komt weer door het inhaal- en bekerprogramma. In de Kempische kraker Vessem - SDO kwam het eerste gevaar van Vessem. Louis van Diessen ging naar de achterlijn en probeerde de bal in de korte hoek te schieten. Keeper Paul van Gompel wist echter een doelpunt te voorkomen. De tegenstoot kwam in de 15e minuut van de voet van Thijs Spierings. Zijn afstandsschot ging maar net rechts naast. 7 Minuten later was de thuisclub weer gevaarlijk. Een voorzet van rechts van Frans van Diessen kwam voor de voeten van Roel Sterken. Zijn schot met het linkerbeen scheerde de lat. In de 25e minuut tekende Spierings voor de openingstreffer, 0 - 1. Een voorzet van links kwam uiteindelijk voor zijn voeten terecht en hij schoot van dichtbij ongenaakbaar in. SDO was in de 40e minuut wederom gevaarlijk. Vanaf het middenveld werd een hoge bal richting de kruising gegeven. Het laatste tikje was net niet genoeg om de pas te promoveren tot doelpunt. In het eerste kwartier van de tweede helft werd er flink gestreden om iedere bal. Er was echter weinig gevaar voor beide doelen. SDO was in deze fase de gevaarlijkste ploeg. Schoten van Kruijssen, Spierings en Hellegers brachten niet de 0-2. De eerste grote kans voor Vessem kwam een kwartier voor tijd. Jaap van Diessen bracht zichzelf in stelling en schoot op doel. De bal stuitte voor de voeten van Roel Sterken. Hij schoot net over het doel. Vessem voerde de druk op. Een dieptepass op Louis van Diessen werd door hem keurig afgerond 1 - 1. De ongetwijfeld gevaarlijkste man bij SDO was Spierings. Zijn afstandsschot werd tot corner verwerkt door Marijn van Rooy. 3 Minuten voor tijd was Hellegers heel dicht bij een doelpunt. Het laatste gevaar van de wedstrijd was een vrije trap voor Vessem. Het schot van Sterken kon geen verandering op het scorebord brengen. Eindstand 1 - 1.